Saturday, July 5, 2008

Jag tog mig i kragen


De andra satt och kollade på teve medan jag låg och kollade i taket. Jag vet inte riktigt vad det är med mig men jag känner mig inte helt glad. Men sen beslutade jag mig för att skärpa mig, så nu står jag här och lagar mat till tjejerna. Makarnoner och köttbullar blir det. Jag är faktiskt mästare på att koka pasta numera. Man ska ha mycket mer salt än vad man tror. Tänk ungefär en matsked per liter vatten. Koka pastan tills det känns lagom, inte följa något dumt recept, koktiden varierar alltid beroende på hur mycket man lagar. Om du gör spaggheti kan du pröva kasta ett spaggheti strå mot kylskåpet. Om det fastnar är det klart (min favoritdel med att koka pasta). När du sedan silar pastan i ett durkslag, häll i lite olivolja, så klibbar dom inte ihop. <3